Sunday, February 22, 2009

jalan-jalan kuala lumpur

arini sepanjang hari dok kat fakulti buat magazine utk assignment Food Service Information System..selama 2 minggu mencari bahan2 dr internet dan beberapa majalah mknn dr syud yang mamanya bekerja di MAS,byk la info2 yg menarik kami cilok..dgn adanya basic2 yg diajar oleh abg selaku mentor aku,dpt la aku guna Adobe Photoshop CS3 (skang dah kuar CS4..advance sgt teknologi skang) dgn jayanya..mula2 mmg tak reti tp dah try n try dpt la siap 6pages..wah..berjaya aku..tq abg..nsb awak blk,terer la lang skang..iwan pon dah terer guna CS3..asalnya terkial2 nak buat..lama2 terer..credit to me..haha...
rancangnya ptg ni nak p One Utama,Damansara nak siapkan 1 lg assignment utk sbjek Food Stlying..assignment ni aku kena p amik sendiri mana2 gambar food yg best n buatkan 1 editorial pasal food tu..dok pikir2 nak buat chocolate..nmpk menarik coklat ni bila diambil gmbrnya..aritu ummi bg idea 1 choc house ni kat Kl..(namanya dirahsiakan takut aib kedai tu)..hahaa..aku pon dah semangat nak p sbb tak mau tertangguh nak siapkan kerja tu..amik msa panjang nak edit suma tu..keja nya agak renyah..

dah smpai OU,terus menapak mencari Choc House tu..dah smpai mcm surprise gak sbb kecik j 
kedainya..dlm tenet mcm besar..pastu p la tgk jenis2 coklat yg ada..emmm...quite frust becoz of the choc that not variety and look not delicious if im shoot the picture..emmm...tak jadi la..terus 
bergerak tgk directory map kot la ada choc house lain dlm OU tu...nsb kurang baik..dah takde yg lain..so,kiranya mission incomplish la..dah start pening pala blk..bila lg aku nak p amik gmbr ni..masa dah la takdak..wikend j la..

emmmm...jalan punya jalan last2 skali aku,putri n kak zurin dok syok bergambar la..gmbr chocolate tak dpt,dpt amik gmbr sendiri pon kira ok la..hahha..jalan2 lagi mkn cornetto lak (iwan belanja)..dah penat pusing OU tu mkn angin,kami pon bergerak blk shah alam..agak hampa la jugak tak dpt siapkan 1 assignment ni..tak de bahan camna aku nak buat kerja..kena pikiaq jalan lain la plak nak buat apa..samaada tukar tajuk @ find another chocolate house..dah jumpa..ada kat pavilion n mid valley..kena spend masa lain plak nk p sana..kena minta tlg iwan lg la..nak pnjm DSLR 450D dia..hihihi..

 

2 comments: