Thursday, December 31, 2009

TERIMA KASIH YA ALLAH..

setelah lama mendiam diri akhirnya malam akhir tahun 2009,aku mendapat semangat baru utk menulis..genap la setahun umur blog aku ni..tahun 2009 bakal melabuhkan tirainya kurang 3 jam lagi..seperti mana yg kita tahu kalo masuk j tahun baru mesti ada konsert2 di serata dunia utk menyambut tahun baru ini..tp seperti kebiasaannya,aku mmg tak pernah teruja utk menyambutnya..apa yg dpt jika semua berasak2 ke tmpt ramai sebegitu..buang masa ja..ish..tak lemas ka duduk berdiri dgn lautan manusia??aku pun pelik..baik duduk rumah diam2..lg aman..

siang td aku pg uitm pulau pinang..lama dah tak jejak kaki ke fakulti lama ku..huhuu..kenangan gila..masuk j tgkt 6 mmg sgt terasa suasana baru sbb byk sgt perubahan yg dibuat..yer la..kan bertmbh student so bilik lectrr pun perlu la ditmbh..lepak lama gak di bilik putri dan sal..abg bear n arill pun join jugak..kami buat conference..small reunion la ni..hehe..bestnya diorg..dah jd lectrr..tipu la kalo kata aku tak cemburu..ye la..tgk kawan2 suma berjaya kan..tp satu j aku ingat..rezeki kita ALLAH dah tetapkan..ALLAH dah atur semua dgn elok..kalo arini kita rasa kurang bersyukur dan kecewa tak mau berusaha,nnt ALLAH akan tarik balik nikmat yg diberi..walaupun aku masih memegang title jobless skang tp aku sgt bersyukur dgn pemberian ALLAH utk diriku ini..aku kurang dr org lain dr segi ini tp aku lebih dr org lain dr segi itu..begitulah lumrah alam..ALLAH takkan bg semuanya sama pada makhluknya..bosan kot kalo suma sama..betul tak?

ada org kata ingat kursus kulinari ni sng nak dpt keja..bg aku agak mudah nak dpt keja sbb peluang yg ada mmg banyak..tp tak semua kita nak,kita akan dpt serta merta..kalo susah takkan la kawan2 aku yg lain semua dah mendpat tmpt kerja di industri ini..cuma peluang rezeki ku masih belum terbuka..aku bukan menganggap apa yg ALLAH anugerahkan padaku ini satu titik noktah utk aku tidak mendapat kerja di sni..tp byk peluang yg ada dpn mata terpaksa aku tolak dgn baik disebabkan byk aspek yg perlu dipertimbangkan..

insyaALLAH bermulanya tahun 2010 esok,bertukar la diari hidupku yg baru..dan banyak agenda bakal disempurnakan di tahun baru ini..semoga ALLAH sentiasa limpahkan kurniaNYA kepadaku utk terus kuat menghadapi tahun baru ini dgn semangat yg baru..insyaALLAH 11hb ni aku akan memulakan kehidupan ku menjadi org alor star semula..hihi..jdi cucu tersayang mak tok la pasni..maybe keputusan yg aku buat ini byk org akan perkatakan krg sesuai or apa tp aku berazam insyaALLAH peluang akan lebih cerah utk aku di masa hadapan..pedulikan apa org kata..kita tahu apa yg kita buat..tp jgn ignore terus nasihat dan tunjuk ajar dr org yg lebih makan garam dr kita..walaupun hati ni mahu menolak tp kita perlu pertimbangkan sbb kadangkala nasihat itu baik utk kita..

terima kasih ya ALLAH..kerana memberiku peluang seumpama ini utk terus menghirup udara segarmu di dunia yg serba indah ini..terima kasih ya ALLAH kerana sentiasa faham apa yg hambamu perlukan di saat aku bersedih dan berduka..di saat aku bersuka dan bergembira..hanya ENGKAU saja yg tahu apa yg terbuku dihati kecilku ini..sesungguhnya aku insan yg kerdil lg hina ini momohon kepadaMU agar ditetapkan iman dan terus diberi semangat utk terus menghadapi masa hadapan dengan lebih sabar..dan ENGKAU lorongkan aku ke jalan yg ENGKAU redhai ya ALLAH..terima kasih ya ALLAH






Thursday, December 10, 2009

zaffran yg khusyuk..

video
baguskan zaffran...sgt suka pada khalimah ALLAH..didikan terbaik yg harus dipupuk dr anak sekecil ini..

Wednesday, December 9, 2009

ku gembira kerna ada kamu..

video

jiwangkan tajuk entry kali ni??hihi...ni bukan entry nak cita pasal kekasih hati ka apa..pasal zaffran si budak comel..saja nak upload video zaffran..khas utk tatapan ammar di korea..tak lupa juga cik ann di ireland..juga cik nabby di india serta semua saudara yg jauh di mata,dekat di hati..

video ni aku amik semasa ondaway balik dr penang ke kelantan..rasa mcm setiap kelaku zaffran nak di'video'kan..geram tgk telatah zaffran yg semakin hari semakin bijak..ada j aksi lucu yg dipamerkan..afifah yg sememangnya rapat dgn zaffran nak turut serta balik ke kelantan..melepas geram nak bermain dgn zaffran..mana taknya,masa raya korban tu,zaffran kurang sehat..asyik nak naik dokong ibunya ja..suma org dia tak mau..padahal punya la ramai inang pengasuh..sian teh..dpt main dgn zaffran tak lama..zaffran tak mau kat org..huhu..

tontonlah video ni jika rindu pada zaffran..ni kira latest nya perangai dia..gelak tawa dia buat kita lupa masalah yang dihadapi..2 minggu di kelantan buat rasa terhibur dgn kelaku si anak kecil ini..gerammm..zaffran dah pandai ajuk ckp org..kalo kita batuk ttp mulut,dia pun akak buat perkara sama..buat olok-olok batuk jugak..aduh..bila tanya,mana lembu?dia akan buat suara lembu mengeruh dgn gaya muka yg cute..comell...