Thursday, December 31, 2009

TERIMA KASIH YA ALLAH..

setelah lama mendiam diri akhirnya malam akhir tahun 2009,aku mendapat semangat baru utk menulis..genap la setahun umur blog aku ni..tahun 2009 bakal melabuhkan tirainya kurang 3 jam lagi..seperti mana yg kita tahu kalo masuk j tahun baru mesti ada konsert2 di serata dunia utk menyambut tahun baru ini..tp seperti kebiasaannya,aku mmg tak pernah teruja utk menyambutnya..apa yg dpt jika semua berasak2 ke tmpt ramai sebegitu..buang masa ja..ish..tak lemas ka duduk berdiri dgn lautan manusia??aku pun pelik..baik duduk rumah diam2..lg aman..

siang td aku pg uitm pulau pinang..lama dah tak jejak kaki ke fakulti lama ku..huhuu..kenangan gila..masuk j tgkt 6 mmg sgt terasa suasana baru sbb byk sgt perubahan yg dibuat..yer la..kan bertmbh student so bilik lectrr pun perlu la ditmbh..lepak lama gak di bilik putri dan sal..abg bear n arill pun join jugak..kami buat conference..small reunion la ni..hehe..bestnya diorg..dah jd lectrr..tipu la kalo kata aku tak cemburu..ye la..tgk kawan2 suma berjaya kan..tp satu j aku ingat..rezeki kita ALLAH dah tetapkan..ALLAH dah atur semua dgn elok..kalo arini kita rasa kurang bersyukur dan kecewa tak mau berusaha,nnt ALLAH akan tarik balik nikmat yg diberi..walaupun aku masih memegang title jobless skang tp aku sgt bersyukur dgn pemberian ALLAH utk diriku ini..aku kurang dr org lain dr segi ini tp aku lebih dr org lain dr segi itu..begitulah lumrah alam..ALLAH takkan bg semuanya sama pada makhluknya..bosan kot kalo suma sama..betul tak?

ada org kata ingat kursus kulinari ni sng nak dpt keja..bg aku agak mudah nak dpt keja sbb peluang yg ada mmg banyak..tp tak semua kita nak,kita akan dpt serta merta..kalo susah takkan la kawan2 aku yg lain semua dah mendpat tmpt kerja di industri ini..cuma peluang rezeki ku masih belum terbuka..aku bukan menganggap apa yg ALLAH anugerahkan padaku ini satu titik noktah utk aku tidak mendapat kerja di sni..tp byk peluang yg ada dpn mata terpaksa aku tolak dgn baik disebabkan byk aspek yg perlu dipertimbangkan..

insyaALLAH bermulanya tahun 2010 esok,bertukar la diari hidupku yg baru..dan banyak agenda bakal disempurnakan di tahun baru ini..semoga ALLAH sentiasa limpahkan kurniaNYA kepadaku utk terus kuat menghadapi tahun baru ini dgn semangat yg baru..insyaALLAH 11hb ni aku akan memulakan kehidupan ku menjadi org alor star semula..hihi..jdi cucu tersayang mak tok la pasni..maybe keputusan yg aku buat ini byk org akan perkatakan krg sesuai or apa tp aku berazam insyaALLAH peluang akan lebih cerah utk aku di masa hadapan..pedulikan apa org kata..kita tahu apa yg kita buat..tp jgn ignore terus nasihat dan tunjuk ajar dr org yg lebih makan garam dr kita..walaupun hati ni mahu menolak tp kita perlu pertimbangkan sbb kadangkala nasihat itu baik utk kita..

terima kasih ya ALLAH..kerana memberiku peluang seumpama ini utk terus menghirup udara segarmu di dunia yg serba indah ini..terima kasih ya ALLAH kerana sentiasa faham apa yg hambamu perlukan di saat aku bersedih dan berduka..di saat aku bersuka dan bergembira..hanya ENGKAU saja yg tahu apa yg terbuku dihati kecilku ini..sesungguhnya aku insan yg kerdil lg hina ini momohon kepadaMU agar ditetapkan iman dan terus diberi semangat utk terus menghadapi masa hadapan dengan lebih sabar..dan ENGKAU lorongkan aku ke jalan yg ENGKAU redhai ya ALLAH..terima kasih ya ALLAH






5 comments:

  1. (◕‿◕✿)
    assalamualaikum
    err time kaseh foolow my blog
    hhehhe
    smoga 2010 bawak SERIBU MAKNA
    =p
    insyaAllah
    take care
    hepy new year! =)

    ReplyDelete
  2. sb awak sbuk nak kwen..kalo tak kwen, bole je g cri keje kat mana2 tmpt awak nak..hihihi

    ReplyDelete
  3. emm...itu la pasai..nak buat camna kan kak..dpt org alor star..takkan nak cr keja kat kl lak kan..tak mau la dok jauh2..hahha..future plan kena bermula skang..kalo tak kawen,dah lama lari p cr keja jauh2..hahha

    ReplyDelete
  4. Kat bangi ada kerje kosong....pengasuh sepenuh masa

    ReplyDelete
  5. Tawaran untuk buka cafe kat Kulim masih lagi terbuka luas.. tapi tu la MADA tak dak kat Kulim coz kat sini ada ldg getah je....

    ReplyDelete