Friday, February 20, 2009

demi masa..


“Demi masa..sesungguhnya manusia sentiasa berada di dalam kerugian kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran dan kesabaran.”
 
                                                              ( Surah al-Asr: 1- 3 )

surah ini dah menjadi sinonim dgn hidup kita yg sentiasa disandarkan dgn masa..Nabi saw menyifatkan orang yang sentiasa bermuhasabah diri dan tidak bertangguh dalam melakukan sesuatu yang baik adalah orang yang cerdik..dlm hal itu,kita perlu menguruskan masa sebaik2nya supaya tidak tergolong dlm org yg rugi..
camni la aku tiap2 weekend..buat assignment yg tak abis2..smbil2 dpt la update blog..hihihi

hari demi hari masa berlalu dgn cepat..rasanya mcm smlm baru aku pg fakulti buat assignment..tgk2 arini dah ari jumaat dan esok rutin mingguan iaitu duduk kat fakulti sabtu dan ahad berulang lg..cuma nnt ja time maulud nabi nak balik bertam,takde la nak terperap kat fak lgi..hhuhu..tak sabar nak blk bertam nak mkn masakan ibu tercinta..hihihii..

hari ini adalah hari yg agak memenatkan..walaupun takdak class tp pagi2 lagi lps subuh aku dah bersengkang mata nak siapkan research paper aku..katanya nak jumpa advisor kul 9.30am..mata ni punya la ngantuk..maklum la dah berapa hari lena tak menentu..nasib ada broadband yg diimport khas dr abu utk sementara waktu..kalau tak lagi kalut la hidup aku nak terkejar sana-sini..dah la keadaan skang yg agak menakutkan..baru2 ni housemate kata kwn dia hampir kena ragut depan umah aku ni..aduh..takutnya nak keluar umah skang..byk sgt org jahat..siang pon dah takut..mlm lagi la tak berani nak keluar kecuali ada teman..emmmm...dunia oh dunia...manusia akan membuat apa saja tanpa menghiraukan akibatnya...emm..tak tau ka mencuri tu berdosa besar masuk neraka...emmm..geram aku..

dah siap separuh research tu tepon la puan kata nak jumpa dia arini..sekali puan kata dia ada miting..agak bz..aduh..tertangguh lagi kerjaku..kerja aku still jalan cuma nak betulkan apa yg salah n tak kena dgn kehendak advisor tu la..emm...dugaan nak berjaya mmg byk...baru aku dpt rasa camna teh rasa skang..ni baru skit..camna nak smbng master n phD ni..huhuhu..masa oh masa..

dah tak dpt jumpa advisor terus aku ttp laptop n amik keputusan utk lena..hahha..bahagia hidup..puas ati dpt tdor dgn aman..bgn2 kul 12.30pm aku bercdgn nak p beli brg kat pkns..kak ayu ajak main boling..emm..idea yg baik..dgn dok tension ni,p baling bola ok gak..bygkan bola tu adalah bebanan kita..kita baling tu ibarat buang suma masalah yg dok serabut dlm pala ni...aku ajak fad join..fad mmg cepat setuju bila diajak ke mana2..sbb tu aku suka kwn dgn dia walaupun kwn2 aku kata fad agak pelik orgnya..aku tak kisah..aku senang berkwn dgnnya..kwn susah sng bersama..

balik pon dah maghrib..siap mandi n semayang aku masak lauk yg dah jd kegemaran kak ayu iaitu telur masak sos tomato..umi tau sgt lauk ni..dah jd fevret aku..kalo mls nak msk renyah2,lauk ni la menjadi pilihan..cepat..mudah..sedap..hahha..kak ayu pon dah suka..aku suh dia msk utk haikal n aiman nnt..mesti diorg suka..sapa yg nak try boleh sgt..konfirm korang suka..

dah siap mkn,kak ayu bersiap2 nak blk ke dungun..emm..sunyi la aku mlm ni..takdak org nak soh-seh,soh-seh..nak soh-seh ngan ummi tp abu kata umi dah tdoq..emm..takpa la..esok aku nak tepon ummi..rindu sgt org di bertam..masa...cepat la injak k 5hb..nak j terbang blk bertam..

No comments:

Post a Comment