Friday, January 16, 2009

Realiti hidup 1

15/1/2009

selepas maghrib malam semalam,aku dan kak ayu bergerak ke fakulti..aku ada group discussion ngan iwan dan syud as my team member..kitaorg edit and prepare brg apa yg nak dibeli for the food stlying class arini..tetiba aku dpt msg dr nas,my housemate..dia msg btau family kak sha dtg 2 kereta utk berubat kak sha..aku terkejut dr berita nas tu..keadaan kak sha dah teruk sekarang..kak sha yg dulunya sgt happy go lucky,tetiba berubah serta-merta dek perbuatan lelaki yg menggunakan cara kotor utk mendapatkan kak sha..aku blk tu keadaan kak sha still lg mcm bdk2..kak illi,housemate aku menceritakan bnda yg masuk dlm bdn kak sha tu ialah bdk perempuan yg baru nak belajar berjalan..dtg dr johor..keturunan jawa,bugis..gerun kan dgr..bila aku dgr tu dah meremang bulu roma..patut la kitorg tgk kak sha mcm pelik dlm minggu ni..minum susu berkotak-kotak..padahal kak sha bukan la seorg yg sukakan susu sgt..tp disebabkan bdn yg dihuni oleh 'makhluk' lain itu yg membuatkan kak sha jd mcm tu..time tu ada jugak kak sha minum susu dr botol anak sedara dia..walaupun kak sha jd mcm tu tp dia tak kacau housemate yg lain..tp kitorg ttp la takut..

at last bnda tu kuar jugak slps mengambil masa yg agak lama..alhmadulillah kak sha dah jd diri dia blk.tak lama lps family dia blk kak sha seolah2 mcm bru bgn dr tidur yg lama..dia tak ingat apa2..sapa yg dia kwn dan lain2..dlm 10 minit slps tu,ada 1 moto ni dtg depan umah aku..pelik gak sapa yg nak dtg tgh2 mlm ni..jam kul 12.45am..dia dtg tnya kan kak sha..kata nak jumpa kak sha..time tu kak ayu nak ttp gate sbb dah nak msk tdur then kak ayu btau kak sha dah tdor..nmpk j lelaki tu kak sha kata suh dia blk sbb dia tu lelaki jahat..terkejut aku dgr..cpt2 aku suh kak ayu msk..mana la tau dia berani msk ke dlm..nnt lain plak jdnya..

kak ayu ckp elok2 then laki tu dlm keadaan mrh terus press moto dia beredar dr umahku..dan lps tu kami beramai2 besembang ngan kak sha..kak sha tnya apa yg terjadi pada dirinya..kami cita serba sikit..dia dah start ingat..alhamdulillah..bersyukur dgn pertolongan ALLAH,kak sha dah kembali kpd normal..tgh2 dok sembang tu aku dgr moto yg amat dikenali bunyinya,ulang alik byk kali..moto laki yg cr kak sha td..rasanya dia tak leh nak duduk kot..sbb kak sha dah ok dr perbuatan dia tu..mlm tu kitorg tdo kul 3.30am..padahal esok suma ada kelas pg..hihihi..nasib aku kelas kitchen ja..takde la ngantuk kalo lecture..

esok tu kak sha semakin sehat..dia dah ingat..rupanya selama ni dia bukan kuar ngan bf dia..rupa2nya kuar ngan laki tu dlm keadaan dia tak sedarkan diri..ptt la laki tu dok msg pelik2..seolah2 mcm dah lama kak sha knal dia..kesian kak sha..dia pon tak tau camna bleh jd mcm tu..pg tu kak sha tak larat nk pg opis sbb lenguh2 bdn slps bergelut smlm berjam-jam..sian kak sha..dia p umah kakak dia kat sg buloh..dia rasa tak selamat dok kat umah ni takut laki tu mai lg..

No comments:

Post a Comment