Sunday, January 18, 2009

Realiti hidup 2..

penatnya arini msk kitchen..bukan pnat masak tp penat amik gambar..hhihi..sem ni aku tak masak apa2 menu baru tp just msk kitchen utk capture gmbr2 food yg menarik dan belajar skill yg btul utk amik all the pictures..td before class ada guest speaker dr Canon dtg..cita serba-sikit ttg items from canon especially camera DSLR..aku agak biasa dgn camera ni sbb ayah aku dan ammar dah ada camera ni..so aku agak berminat dgr penjelasan dr Mr Teoh tu..DSLR mmg mahal tp kita akan rasa puas hati dgn kualiti gmbr yg ditangkap..org yg minat akan sanggup menghabiskan duit beribu-ribu ringgit utk bnda ni..kalo kena dgn gaya nya bleh buat duit tau dgn bnda yg asalnya dr minat kita..aku pon ada impian nak beli tp tggu la keja dulu..bg kaya skit baru nak beli..hihihi..

lps kelas aku menjalankan kewajipan sebagai student fakulti hotel utk vote calon SHOCAM sbgai MPP bg tahun 2009/2010..dah settle keja kat fakulti,aku bergerak blk ke umah..time smp depan umah aku tgk ada 1 bgksan yg dibalut dr surat khabar di lama rumah..aku dah berdebar2..kedudukan bnda tu mcm dilempar dr luar pagar..aku memberanikan diri utk tgk dr dekat..ada nama kak sha di atas bgkusan tu..aku cepat2 msk ke dalam rumah btau housemate yg lain..nas kata td dia terdgr bunyi yg kuat..mcm ada org baling sumthing..dia tak p tgk pon ingatkan org bg buku tesco ka ikea ka..aku pon tak berani nak p ubah bnda tu..dah tau bnda tu dr sapa..laki yg dtg smlm dan rasa tak selesa nak duduk arini..suma takut nak pegang kot2 la dia ada baca apa2 ka..mmg dgr mcm mustahil tp mana la tau..kalo org nak sesuatu dia akan buat btul2..

kak ili cpt2 tepon kakak kak sha btau kata ada bgkusan utk kak sha dr laki tu..kakak dia kata nnt dia dtg amik..ptg tu kak ayu tanya ustaz dia..dia kata brg tu ialah album gambar..dia suh bakar ja..tp mlm tu kitorg tak bakar pon..abi kak sha dtg berubat lgi kat umah tu..dia amik skali album tu..maybe nak p bakar kat umah dia kot..lega bnda tu dah takda..tp still takut akan lain2 kencaman dr laki tu..mana la au dia tak puas ati sbb tak dpt jumpa dan contact kak sha..

tp sepanjang aritu ada gak beberapa kali dia dtg ulang alik mcm biasa dpn umah aku..emmm...aku lbih berjaga2 kalo nak kuar mana2..zaman sekarang semakin bahaya...

No comments:

Post a Comment