Wednesday, January 14, 2009

Kami Berkampung di KMC...Day 2

Pagi esoknya aku bgn solat subuh dan tak tdoq dah..aku try nak ubah diri..tak mau tdoq pas subuh..aku tau tak bgs..tu yg nak try..azam baru la ni..hahaha.. lps semayang,tgk ummi tgh goreng coq pisang..wahh..sedap..lama tak mkn..hihihi..lps mkn mak tok,teh n ummi siap2 nak p hospital..mak tok tak lena mlm smlm..asyik teringatkan wan..sian mak tok letih..jgn mak tok skt dah la..aku,zaid,harith n achik dok kat umah dl..pkl 11am abu blk mandi n beli lauk..pas mkn tghari kami bersiap nak p KMC..sbb masa melawat 12pm-2pm ja..aku msk tgk wan lg..condition wan still sama mcm smlm..tak leh nak communicate ngan org lg..air mata bergenang lg..aku tak leh tgk org sakit..aku mcm dpt rasa mcm mana dia suffer skt tu..emmm.... aku dok kat KMC smp ptg..setiap saat aku kat KMC tu rasa dekat j dgn wan..kalo bleh nak msk trus dlm ICU tu nak tgk wan dpn mata..bila jam dah pkl 5pm aku msk dgn mak cik..kat dlm tgk pak teh tgh pegang tgn wan..pak teh kata wan pegang erat tgn dia..maybe nak btau betapa wan perlukan org yg sentiasa duduk di sisi..wan still mcm tu juga..tak leh nak berckp tp ada gak tgk air mata di mata wan..rasanya wan skt sbb byk wayar cucuk sana-sini..masa nak kuar tu air mata bergenang lagi..aku ni mmg murah dgn air mata..hiihi..nak buat camna..ter'touching' lebih.. dah dok lepak2 kat luar tu smp kul 7pm,aku,ummi dan bang ngah msk lagi tgk wan..aku dpt tgk wan buat kali terakhir sbb mlm ni aku nak blk shah alam dah.tak dpt nak tgk wan lg pasni..tgu chinese new year la plak..masa ummi ckp ngan wan tu aku dpt tgk wan mcm nak ckp sumthing..and tetiba nmpk wan senyum..aku sgt terkejut dgn perubahan positive wan..p2 aku ckp dgn wan kata nak blk shah alam mlm ni..suh wan mkn ubat supaya wan cepat sembuh dan dpt blk umah cepat2..wan senyum lg..wahh...suka...p2 bang ngah plak ckp dgn wan..wan senyum lg..aku sgt terharu..dah nmpk byk progress perubahan wan ke arah sehat..aku bersyukur kepada ALLAH sbb bg nikmat kesihatan kepada wan..then pas maghrib,aku ikut abumi blk umah mak tok..nak bersiap utk blk mlm ni..tok ngah mud tlg antar ke shahab sbb abumi nak blk ke bertam..esok adik2 kena sekolah..before blk pak njang bwk aku p mkn kat Nasi Kandar Yasmeen,Jalan Stadium..byk btoi lauk Tok Ngah Ani pilih..aku mkn puas2..mlm tu dlm bas aku tdoq tak ingat apa sbb 1 hari suntuk aku tak rehat dr bgn subuh td...kul 6am, aku tiba di shah alam..blk umah aku smbung tdoq lgi...sungguh nikmat...aku sentiasa doakan kesihatan wan..AMIN

No comments:

Post a Comment