Wednesday, January 14, 2009

Kami Berkampung di KMC...Day 1

14/1/2009

Hari ini dah 3 hari wan di masukkan ke KMC..aku tiba di KMC tepat jam 7 mlm..aku tgk ramai adik-beradik dan kenalan wan yg dtg utk menziarah wan kat KMC..tanpa melengahkan masa,umi suh cepat2 aku dan teh msk ke wad ICU sbb jam 7pm,masa melawat dah tamat..msk j aku dlm ICU,hati dah berdebar2 sbb nak tahu sgt mcm mana condition wan..bila dah tiba kat katil wan hati jadi sebak sgt sbb wan nmpk sgt letih dan nmpk sgt uzur..aku tak percaya itu wan sbb 2 mggu sblm aku blk ke shah alam,wan sgt kuat..bila teh ckp dgn wan,wan seolah2 tak kenal sesiapa yg dtg melawat wan..aku dah mula menitis air mata..sedih..teh pon dah bergenang airmata..aku tatap wajah wan lama2..sayu j rasa..bila dah agak puas tgk wan,aku pon keluar..sedih still lagi menyelubungi diri..time keluar tu pak chaq baru smpi dr kl..kat luar semua adik-beradik abu ada kecuali pak njang yg kata abu akan bertolak pg esok..time wan stroke tu pak njang berada di Pasir Gudang,Johor..ada projek di sana..dlm pukul 8pm mcm tu abu bg duit suh aku bg adik2 mkn..aku tgglkan diorg(alin,achik,kak chik izzah,harith,zaid,luqman,iqbal) di mini playground kat G floor KMC tu..suh depa main puas..kak chik aku pesan suh jaga adik2..aku dan pah lari ke kedai beli nasi dan burger utk budak2 ni..senang nak urus..time mkn tu kami buat halaqah besar2 kat tepi playground tu..suma org yg lalu lalang pandang ke arah kami..mesti diorg ingat kami ni anak terbuang..sbb takde mak ayah kat ctu dan aku yg besar ni mcm pengurus diorg..lawak ja..aku pun malu gak tp buat slumber ja..bukan kami buat slh pon..mkn burger ja..hahaha...

jam 10pm,mak lang n family bertolak blk ke kulim sbb esok bdk2 nak sek..esok mak lang akan dtg lg tgk wan..jauh kan nak dtg..tp itulah pengorbanan seorg anak pada keluarga..huhuhu..
dlm pkl 11pm aku blk k umah mak tok..lps mandi dan semayang ingat nak tdoq..p2 achik ajak teman tgk cita INTAN plak..layan la kejap..kul 12am aku terus tdoq..letih dan sedih teringatkan wan di ICU..abu,pak cik n pak chaq jaga wan di ICU..tp tak leh msk pon,just duduk kat luar wad ja..

No comments:

Post a Comment