Monday, February 2, 2009

peristiwa di suatu hari..

mlm ni last aku bermalam di bertam..esok nak balik shah alam...waaa...tak nak j blk..pg td bgn kul 4.30am sbb nak p amik abg kat plaza tol juru..abg diminta blk awal utk jaga wan di titi gajah..aku dah mula tak sedap bdn..rasa demam tu dtg blk..mulanya ingat dp la drive tp kepala pun dok pusing2 tu tak sesuai aku nak drive..ummi bwk gak ke sana..1st time aku kuar pg2 buta ni..jalan lengang j..nak speed mmg boleh sgt..hahaha..

sampai di rumah aku tdoq sat..bgn nak smayang tgk ummi dah siap2 nak blk ke titi gajah..aku pun nak blk gak sbb kalo tggl sorg mmg bosan la kat umah tadak sapa..smp di titi gajah,mak tok dan tok njang tgh breakfast..aku join jugak..ikutkan hati nak tdoq terus sbb kepala pening bangat..tp 
memikirkan tak mkn dr smlm,aku mkn gak roti bakar 2 keping...pas mkn terus tdoq..jaga2 dah kul 1pm..ummi dah siap msk utk lunch..gila lama aku tdoq..puas gak sbb bdn dah peluh2..mula risau takut tak dan baik..esok dah nak blk shah alam..kalo dmm teruk la aku..

aku mkn nasi ngan sup ayam ummi buat..emmm..lazatnya..hirup2 aku mkn..pas mkn tu sembang2 sat dgn wan..walaupun aku tau wan tak bleh bls apa yg aku sembang ngan dia tp respon dr wan yg angguk n geleng tu pon dah ckp rasa seolah2 wan berckp dgn aku..aku mula phm dunia wan..wan nak express apa yg dia rasa tp tak terkuar ayat tu..effect dr stroke tu..

aku bertolak blk dr titi gajah kul 4.30pm..blk aku drive sbb rasa dah ok demam ni..alhamdulillah..
ALLAH saja nak uji td..aku terima dgn sebaik2nya...blk tu nmpk keta kotor sgt..comot j..ummi suh basuh bg nmpk berkilat skit..baru la puas ati tgk dah kena make up..

abu blk dr kerja tu aku dok sembang2 pasal subject food stlying aku tu..nak cr pinggan2 yg cun2 skit..pastu abu kata kat sunway carnival byk gak pinggan2 cantik..aku tak ckp apa pon sbb kalo awal sempat la nak p cari kat sana..esok mmg dah suntuk sgt..tetiba abu kata "nak p ka?".."jom p mlm ni.."wah...berbunga2 hati aku..tp tak tunjuk la suka dpn abu ummi..hihihi..dpt gak aku cr brg utk grup aku..

lps maghrib kami p sunway carnival..byk pinggan cantik2 yg aku pilih..nsb ada offer so harganya murah la skit...berbaloi la dtg..masa nak blk tu ummi ajak p food court kot ada apa2 nak mkn..tgk2 suma kedai nak ttp dah..ya la dah pukul 10pm..suma org nak blk dah..then abu kata kita p sg dua la mkn char kueh teow..aku ok ja..ikut ja..

abu parking depan dapur kedai tu..kuar dr kereta bau ja aroma char kueh teow terus rasa lapaq..org sgt la ramai..service nya pon not bad..cepat..tak la lama menunggu...kalo tak ada yg kedai kena bg nama "kedai seribu tahun"...hihhi..dah mkn kenyang kami pon bergerak nak pulang..yg tak bestnya..keta myvii ni diselaputi dgn
 minyak..huhuh..sadis..asap dr char kueh teow tu buat satu keta kena minyak..abu guna spray nak basuh pon tak kuar gak..emmm..sudah..baru ja basuh keta ptg td..esok kena basuh semula la..kalo tak rosak la cat keta..patut la depan dapur tu kosong ja..naya ja.kalo nak mai lgi mmg tak leh parking dpn dapur kedai ni..inilah akibatnya..huhuu..

p/s: kepada semua empunya kereta,jgn la park keta dekat dgn dapur kedai..nnt ber'lemoih' dgn minyak..huhu..

No comments:

Post a Comment