Monday, November 12, 2012

Lama kan tak update

Hai uols...mmg berbulan la nak boleh update news baru sbb anak 2 kan..ohh alasan semua tu Kauthar oii..bukan apa bila dah pantang 2 bulan dan tmbh cuti 9 hari lagi bt sy terkejan-kejan di rumah buat itu ini..nama ja cuti tp keja di rumah bertimbun..bangun seawal pagi dah siap mandi suma sbb bila en suami pi kerja, takda org nak tgkkan anak kecik berdua tu..dan masa yang ada diisi utk masak tghri, kemas rumah, mendobi dan etc..huhu..kdg2 tu terpostpone keje2 tu bila anak kecik dh jaga..

Ok kat sini mls nak cite lg pasai keje2 tu..sy nak stori dan kongsi kisah sy melahirkan baby Nur Aisyah Safiyyah yang comel tu..haha..pasan anak comel..mesti la puji anak sndiri..bangga dgn diri sendiri sbb dah lahirkan sepasang cahayamata..tak semua org dpt peluang seperti ini..syukur Ya Allah dgn kurniaan-Mu...ok stop melalut..nak fokus pada saat kelahiran Aisyah..jom layannnn...

Tarikh jangkaan kelahiran Aisyah sepatut jatuh pada Hari Raya Puasa pertama iaitu pada 19hb Ogos 2012..aku berdoa hari2 supaya dia keluar lambat skit sbb aku nak raya dulu..haha..kalau pantang awal, telan air liur je la tgk org makan ketupat etc..geram la kann...setiap detik nak abis bulan Ramadhan tu mmg suspen je..takut tiba2 sakit nak bersalin..barang dah packing awal tp tak complete mana pun sbb instinct mcm tau dia nak keluar lmbt.haha..baju raya pun aku cr dah 3 hari nak raya..tu pun puas pusing kat City Plaza etc nak cr jubah yg ada size dgn perut yg besar ni dan nak matching dgn baju tema kami tahun ni iaitu warna Pink Belacan..nasib jumpa gak baju jubah yg ikut apa yg aku nak..syukuur..
 Malam raya tu ramai2 berbuka puasa di rumah mak tok dan aku makan dgn sukanya sbb dpt lg berkumpul ramai2 dan aku makan tak hingat dunia sbb berbuka dgn Laksa Din..hhaha..terbaiklah..mkn puas la sbb lps ni setahun la jgk kena pantang mkn laksa tu..malam tu balik ke Taman Uda..tak jugak ada tanda2 nak bersalin..aku ckp kat baby jgn kuar lg tau..mama nak raya dulu..hehe..baby aisyah mmg dgr kata.esoknya 1 Syawal, tak jugak dia keluar..so boleh la mama raya..termakbul doa aku..tq Ya Allah


Esoknya seperti biasa beraya di Taman Rakyat dulu dan lepas bersalam raya dgn Mertua, kami bergerak ke Titi Gajah..lepas makan2 dan bergambar mcm biasa dan of cos la kena minta ampun minta maaf tu sbb hari raya kan, kami bergerak beraya ke rumah sedara di area Alor Setar ni..emm penat tak terkata sbb dgn perut yg besar ni, kaki yang lenguh bila jalan byk dan anak sulong, Haziq ni bt diri ni penat sungguh..pukul 9.30pm baru km smp di rumah..lepas mandi dan semayang terus aku tidur dgn Haziq..en suami pun tidur terus..penat berjalan..tiba-tiba.....jengx3....(smbung ke next blog)..

tema raya kami..pink belacan..

 ni je gmbr yg agak2 elok utk raya bertiga tahun ni..haziq tak mau dok diam..huhu


wah..ala2 model baju mengandung gitu..suma nak kerumun nk pegang baby aisyah..hahha


No comments:

Post a Comment