Wednesday, October 20, 2010

Amukan gorillaa

sedikit tertekan pagi ini..pagi yang indah tak terasa indah bila student yang nak amik practical test kitchen mai lewat..mmg suka buat hal budak ni dari awal semester..datang kelas lambat,dlm kelas main-main,buat lawak bodoh dlm kelas,tak reti nak hormat lecturer..tau la lecturer suma muda-muda dan comel..emm..dl masa aku mengaji ada ja lecturer yang muda tp boleh je nak hormat..

bila mai lewat nampak sgt tak berminat..dlm kelas kitchen paling menyesakkan perut ni..kawan-kawan dok buat kerja berkumpulan,dia dok main p kacau group lain..takkan nak suh aku ajar mcm budak tadika..rasanya budak tadika elok dan behave banyak dari dia..aku senang ja..bila tak ikut peraturan kitchen aku deduct je markah..dah kata exam..takkan tak paham-paham lg peraturan..umur dah 20 kot..nak kena ajar abc ka..haa geram dahh..nasib dah last kelas..sem dpn tak jumpa dah..

kita dok pulon la ajar itu ini..demo satu persatu dlm kelas..time demo hilang,lesap p mana tak tau..aku mls nak amik port..kalo tak berminat sila berhenti belajar..jgn nak menyusahkan mak ayah..mak ayah beli motor nak senang, ni dok merempit buang masa..suma kami dah selidik budak-budak ni.mak antar ngaji kat INSANIAH nak bentuk jd insan yang berguna pada agama dan negara, ni nak jd kot lain..

dari mula test pagi td aku dok tgk apa dia akan buat..sbb dlm kelas tak fokus..nak main ja..mula tu tgk sayur pun tak basuh..ok..aku tgk lg then bnda2 lain baru dok gagau nak buat apa..kelam kabut la nak tanya kwn2..kwn2 tak mau layan la depa pun nak buat dish depa..dah tu bila smp je masa nak judge..mmg aku, syed dan aizad nak tanya lebih pada dia..nak test ilmu kitchen..emmm..baru tergagap2 nak jawab...paling menyedihkan bila tanya mcm mana nak buat breaded chicken ni??tak reti nak jawab..kena ada telur pastu benda merah tu..haa..benda merah apa??tak tau nama benda merah tu...ishh..ada ka patut..bread crumb tu pun tak tau..bnda asas tu..dok sebut dan guna hari-hari..emmm..aku yang ngajar ni agak sedih sbb nmpk sgt dia tak berminat..tak tanya cara masak lagi..mood sedihh...

last-last dia ngaku dgn jujur..sebenarnya dia mai KUIN ni sbb mak yang suruh mengaji..dia tak mau..pastu mula la buat perangai..bila tak berminat jd mcm ni la..dok kacau org..dok bergelak 24 jam..sayang nya..budak ni pandai..tp hampeh gak kalo tak guna kepandaian dia..dia kata kalo tak boleh nak go on mak dia suh berenti dan buka bisnes..modal mak dia dah sediakan...pastu apa lagi kena sound la dgn aizad..dah kata nak buka restoran, belajar la bg pandai..dah ada ilmu esok boleh la buka restoran..emm..tak pandai ambik peluang...tension aku dibuatnya..dah marah dia seround buat darah naik dan hangin satu badan..aku cuba control sbb nnt effect pada baby kann..emm dugaan..nasib la last kitchen..rasa mcm budak exam pulak..nak melompat lepas habih kelas ni..nsb budak-budak ptg tak buat perangai mcm group pagi..cool skittt...tp mmg aku amuk arini..asyik nak marah je suma org..kesian pada budak yang baik dan aku marah jugak..hahha..sori la ye semua..puan kauthar hangin sbb kawan kamu yang sorang ni...

No comments:

Post a Comment