Wednesday, October 14, 2009

yeahh..suasana baru..

dah seminggu dok mengemas umah..memandangkan aku nak dok lama kat umah, aku ajak la ummi ubah kedudukan rak2 yg ada dlm blk aku tu..bukan tak bg letak tp byk sgt smpai ruang yg ada ciput sgt..rak2 tu dah berkubang lama dlm blk aku sejak 3 tahun lps..masa kakak nak kawen..kakak pun dah ada anak tp blk aku takde perubahan..so,aku dah plan awal2 ngan ummi nak ubah rak tu..

keje ni mmg best sbb boleh mengubah kondisi bilik kecilku..hihi..best..ada la ruang skit..kalo kak ngah blk takdak la nak bersempit2 kat bwh tu..nak lalu pun ssh..keje ni mengambil masa rasanya dlm 4-5 hari la jugak..lama tau..bukan sng nak bermain dgn buku2 dan juga habuk2..penat tak kira lagi..bukan melibatkan blk aku ja tp blk bwh dan ruang dpn tangga..nak ubah itu dan ini..buku dan majalah mmg beribu-ribu..mmg la pnt tp dah siap mmg puas hati...ubah kedudukan ini bagus juga sbb dpt la suasana yg baru..nak upgrade apa yg patut..dl masa belajar tak smpat nak buat suma ni..blk hjg mnggu ja..apa ja yg dpt buat..kesempatan yg ada ni aku dan umi pun memulakan pengubahsuaian..amboi..dah jd interior designer la plak..ada bakat ke??hahha..bakat terpendam..

byk la buku,artikel dan kertas2 yg menjadi mangsa pembuangan kami..berplastik2..mesti jiran sblh heran..depa ni nak pindah ka??hahha..kalo nk pk kan kesian dan syg, mmg tak buang la..tp dr dok sj dan menyakitkan mata yg melihat,baik buang..pejam j mata..tgh2 mengemas tu byk la jumpa rahsia2 peribadi..yg kakak punya la..kak ngah la..abg la..syamil pun ada..hahha..lawak r..kantoi sumanya...lang n ummi ja tau..kami punya la gelak sakan bila jumpa bnda2 ni..

gmbr2 lama pun byk..kembalikan nostalgia lama..suma gmbr kami masukkan dlm kotak..punya la byk smpai boleh 2 kotak..haish..nak buat camna,suma ahli keluarga kaki gmbr..hihi..nsb la skang ni zaman camera digital..kalo tak lagi beribu2 la gmbr nak dicuci dan membanjiri rumah kami..cuma abu kena spend duit beli hard disk ja nak tampung gmbr yg byk tu..kenangan punya pasai,apa pun sanggup buat...

bilik dah siap kemas mmg nmpk luas..sapa nak guling2 atas lantai tu mmg boleh sgt..sukanya..kipas yg dah dilap pun jd laju mcm helikopter..nsb tak terbang ja..hahaha..sapa yg tak sbr2 nak tgk suasana baru ni cepat2 la blk ke bertam ye..hihihi..

3 comments:

  1. mintak keja mana pulak?
    takkan nk sambung terus kot?

    ReplyDelete
  2. Wah...Spring cleaning abis ek...Nak tengok jugak...hehehehe

    ReplyDelete
  3. mari la takde masalah..biase2 j kak..mcm akak jugak suka mengemas..hihi

    ReplyDelete