Wednesday, April 22, 2009

hilang satu beban..

21/4/09

smlm bermulanya 1st paper final exam aku..organizational behaviour..aku dah tau paper ni susah sbb tgk past yearnya pon sgt susah..buat past year smbil tgk buku n nota pon tak dapat nak jawab..camna la aku nak tempuh exam ni??aku dah mula risau..soalannya byk common sense..tp common sense isi kena sama dgn buku..ades..apa la nak kelentong n nak goreng nnt..

mula2 dpt paper tu aku cepat2 buka tgk soalan..teruja sbb semangat nak jawab..buka2 tgk soalan 1-8...ades..kenapa susah sgt..yg mana aku nak pilih..kena jwb 5 soalan dr 8..ya allah..permudahkan aku dlm menjawab paper ni..mcm2 doa aku baca disertakan dgn selawat..tp tak dpt idea gak..aku mula runsing..jwb mmg jawab tp apa yg aku jwn tak ckp confident..

bila pengawas kata masa dah tamat..aku letak pen..tutup ketas dan kemas brg nak kuar..time paper dah bertukar tgn ke pengawas,dgr bising satu dewan cita pasai paper OB td..haaa...suma tak dpt jwb..sama kes mcm aku..suma kata "gila la soalan..aku takut la..dah bersedia nak repeat"..bukan aku doa tp aku mmg tak confident 100%..tingat abummi..sorry tau kalau result tak cemerlang sem ni..lang tak minta jd macam ni..preparation sama ja mcm paper lain tp tak leh buat jugak..emm..DUIT..doa+usaha+ikhtiar+tawakal..itu ja mampu aku buat..harap dapat pertolngan dr YG MAHA ESA..amin..

4 comments:

  1. Insya aallah teh doakan agar lang berjaya..
    Usaha dah lang lakukan, selebihnya kita serahkan kepada Allah..
    Teh dulu pernah nangis2 kat mak tok tak leh jawab paper, tapi ketentuan Allah melebihi segalanya... dapat A paper tu...
    Yg penting, now tumpukan perhatian pada paper2 yg lain...
    all the best...

    ReplyDelete
  2. thanks teh..wah..powernya tak dpt jwb tp dpt A..teh jampi apa kat lecturer tu??hihihi..hope sgt lepas paper ni.

    ReplyDelete
  3. Walaupun lambat respond tp ucapan selamat Menghadapi peperiksaan . Moga berjaya dgn cemerlang dan menjadi IRON CHEF. Camno dgan perancangan kita?

    ReplyDelete
  4. Cuba tengok apa yang menarik http://resipinoraini.blogspot.com/2009/04/kursus-frozen-food-26-april-2009.html

    ReplyDelete