Sunday, January 25, 2009

Sehari di Titi Gajah

Sesudah subuh aku gesa turun ke bawah nak menyiapkan sarapan bersama ummi..walaupun letih dan lenguh2 badan kerana 2 hari tak dpt lelapkan mata dgn assignment yg byk,aku gagahkan diri juga...setiap minit di rumah aku manfaatkan sepenuhnya..

dah siap makanan kami mkn beramai2..selps menikmati sarapan yg ALLAH kurniakan kami bersiap2 nak ikut abu balik ke titi gajah..aku dah tak sbr nak jumpa saudara2 di sana..nak tgk mcm mana keadaan wan..

tiba di titi gajah, wan sedang lena..kata mak lang,wan tak lena dr smlm..mak lang n mak tok turut tak lena jaga wan..muka mak lang n mak tok jelas kelihatan letih yg ditanggung..aku buat apa2 yg patut..mak lang suh aku buat sup ikan utk wan..emm..aku bangga dpt tlg mak lang nak siapkan sup tu..aku buat special skit..letak carrot n potato..tmbh serat dlm bdn wan..moi mak lang dah buat awal td..

masa nak bg mkn,wan mmg menolak moi tu..puas mak lang pujuk pon wan ttp tak mau..then aku amik mahgkuk dr tgn mak lang..saja try nak suap..tgk2 wan buka mulut nak mkn..aku senyum ja pada wan..suka tgk wan mkn..byk jugak la..mak lang buat2 majuk kata wan dah lupa org lama jaga dia..aku kata wan rindu kat kak lang la tu..hihi..tp aku rasa wan tak knai aku sapa..mak tok sendiri pon wan tak kenai..sian wan..tak suma memory wan yg kekal sekarang..wan dok ckp arab dgn kami..kdg2 berzikir..bacaan ayat2 Quran pon wan ingat..pak lang selaku doktor kata wan buat suma tu disebabkan tabiat harian wan..mcm zikir..semayang...pakai baju suma tu wan bleh buat sendiri..padahal wan tak ingat pon apa terjadi pada diri dia..ALLAH MAHA BERKUASA..kalo kita selalu beramal dengan al-Quran,insyaALLAH memori kita tak hlg masa tua nnt..ini dah terbukti pada diri wan.

lps mkn tengahri aku tdoq sat..sakit pala tak ckp tdoq berapa hari dah..zzzz

No comments:

Post a Comment