Friday, January 30, 2009

Rinduku Terubat..



balik cuti ni aku tak rancang pon nak p kelantan..tetiba ammar ajak aku p kelantan ari selasa..aku tanya nak naik apa??dia kata jom naik bus myvii..hiihi..kalo naik keta mau la p..kalo bus,mls..aku pon lama tak jumpa zafran..rindu pada kakak juga..lama tak gosip soh-seh..hhaha...aku,ammar dan kak ngah bertolak awai pg selasa..takut keta byk tmbh2 raya cina ni..alhamdulillah kereta tak byk seperti yg dijangka..yg bestnya kami sesat2 jalan..maklum la dah pakat2 tak ingat jalan..selalu p ngan abu..abu yg tau jalan..kami kat belakang lena ja.ni dah drive sendiri,kena alert la skit..

dah smpai sana kakak dan zafran sambut di pintu..abg upi tak blk kerja lg..main2 sat ngan zafran..dia merap tak mau dok kakak kata..bju pon tak mau pakai..mb dia panas kot..dgn nak demamnya..bdn tak sihat tp aktif mcm org sihat ja..merangkak mcm askar dlm hutan..laju plak tu..tak dan nak kejar
..smp kakak kepung dia dgn sofa takut merangkak masuk toilet..zafran ni bgs,dia tak memilih org..tu yg syok..kdg2 dok main,ibu dia pon dia tak heran..

kakak rancang ptgnya nak p pantai..emmm..best jugak..kebtulan ada plak cita duyung tengahari tu..kami pakat semangat la nak p pantai..konon nak berenang jd duyung la..tgk2 mak mertua kakak dtg singgah sat kat umah..emm..tak jd la kami p pantai ptg tu..kakak kata kita p esok ja lps kakak blk keja..frust la sekejap..bru semangat nak main air..tp bgs gak p esok..arini mesti org ramai..mcm aku p dulu smpai nak mandi pon penuh ngan org...


pastu kakak kata mlm ni kita p wakaf cik yeh la..kat 
situ byk jual2 kain2,buah2..lebih kurang mcm pasar mlm la jugak..semua setuju ja..janji jalan..pastu dah mkn mlm..n kakak pon dah siap nak p..kami tetiba mls lak nak bersiap..mb perut dah kenyang kot..tu yg mls..lagipun ada cita jackie chan mlm ni..lg la tak mau kuar..mlm tu layan tv ja..zafran tak mau tdoq plak..kuat jerit dia ni..aku ngan ammar dok main ngan dia..kakak dah mengantuk dah..dgn esok nak keja lagi..aku kata biar la dia tdoq ngan abg..kakak kata ok..nnt kalo dia nangis,antar naik bilik..kami pon ok ja..

dok  main2 ngan dia smp 12++am..last2 abg dodoi2 dia..terlena terus..sng ja nak bg dia tdoq..tepuk2..tak pon main telinga dia kalo dia nangis..confirm diam...

No comments:

Post a Comment